środa, 19 stycznia 2011

Krokieciki z kurczakiem :)

Ostatnio usmażyłam całą stertę naleśników, ich konsumpcję podzieliłam na dwie części... pierwsze były podane na deser, drugie następnego dnia na obiad, w postaci krokiecików z farszem :) ...






Przepis na naleśniki zamieszczony jest tutaj :).


Składniki na farsz:

  • jedna, duża podwójna pierś z kurczaka
  • 20 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 mały brokuł
  • natka pietruszki
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz
  • 2 jajka
  • bułka tarta do obtoczenia
Krokieciki krok po kroku:
  1. Pierś myjemy, wycinamy niedoskonałości, kroimy w drobną kostkę, solimy i pieprzymy, smażymy na rumiano, odstawiamy na bok,
  2. brokuł podzielić na małe różyczki, zblanszować*, odcedzić i odstawić na bok,
  3. cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić, dodać pokrojone w półplasterki pieczarki oraz pokrojoną w drobną kostkę paprykę, wszystko razem poddusić do miękkości,
  4. dodać kurczaka, brokuł, wymieszać, doprawić do smaku, na końcu dodać natkę pietruszki (osobiście lubię natkę więc daję jej dużo - około 1/2 pęczka, można nie dodawać wcale i farsz też wyjdzie bez zarzutów),
  5. gotowym farszem nadziać naleśniki, złożyć jak krokiety (wkładałam więcej farszu więc naleśniki składałam tylko na 4 - nie rolowałam), obtoczyć w jajku i bułce tartej, smażyć na małym ogniu na złoty kolor.
* Blanszowanie - to inaczej krótkie (2 minutki) obgotowanie warzyw w dużej ilości wrzącej 
wody i następnie zanurzanie ich w wodzie lodowatej. 


Smacznego!



8 komentarzy:

  1. a takich to jeszcze nie jadłam, pięknie wyglądają
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. jadłam kiedyś krokiety z kapustą i grzybami. takie z kurczakiem muszą być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm wyglądają smakowicie, na obiadek doskonałe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. smaczne krokiety i smaczny obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. do ilu sztuk krokietów starcza farszu z podanego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie fajne te krokieciki ;)w sam raz na pyszny obiad

    OdpowiedzUsuń