sobota, 29 stycznia 2011

Domowe hamburgery

K. od kilku dni chodził za mną jęcząc, że zjadłby hamburgera... dziś się zlitowałam nad dzieciem ;), ponieważ nie ufam gotowym kotletom leżącym na półce chłodniczej w markecie, kupiłam mięso i zrobiłam swoje burgery :) ... 





Składniki na 6 kotletów:

  • 500g mięsa mielonego wołowego (najlepiej kupić chudą wołowinę i zmielić)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 żółtko z jajka
  • 1 mała cebula pokrojona w malutką kosteczkę,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • przyprawy: chili, sól, świeżo zmielony pieprz, wszystko do smaku.
Kotlety krok po kroku:
  1. Mięso włożyć do miski, dodać pokrojoną cebulę i posiekany drobniutko czosnek, żółtko, oliwę, przyprawy, wszystko dokładnie wymieszać ręką odstawić do lodówki na godzinę,
  2. wyciągnąć mięso z lodówki, uformować 6 okrągłych kotletów, smażyć na patelni grillowej 5 minut z każdej strony.

Ponadto potrzebujemy:
  • 6 bułek hamburgerowych
  • sałatę
  • 1 pomidora
  • ogórki konserwowe lub ogórek świeży
  • szczypior lub cebulę
  • sos do hamburgerów, ketchup lub inny ulubiony sos (u mnie sos tatarski własnej roboty + sos: majonez+ketchup+musztarda)
Nie piszę dokładnych proporcji na dodatki do hamburgerów, ponieważ każdy lubi je jeść inaczej. Ja pokroiłam wszystko w kostkę, można na bułkę położyć liść sałaty, na to plaster pomidora i ogórka, cebulę, polać sosem i gotowe. Dodatki dobierzcie według własnych upodobań :) . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz