czwartek, 13 stycznia 2011

Ciasteczka z m&m

Ciasteczka upiekłam z myślą o Kacperku, który uwielbia m&m's, a jeszcze bardziej ich reklamy :) ... zasmakowały całej rodzinie z M. na czele ;) ... Ciastka są twarde, z orzeszkami, chrupiące - niebo w gębie...



Składniki na około 50sztuk ciastek:

  • 220g masła
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 jaja
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • jedna łyżeczka soli
  • około 400g orzeszków m&m's
Ciasteczka krok po kroku:
  1. Masło utrzeć z cukrami,
  2. wbijać jajka, wanilię, dalej ucierając,
  3. dodać suche składniki i zmiksować,
  4. na końcu dodać połowę orzeszków, wymieszać,
  5. z powstałej masy ( dosyć mocno się klei) formować kulki wielkości orzecha włoskiego, układać na blaszce i spłaszczać ( zachować odstęp ponieważ ciastka się rozlewają), można też wykładać łyżeczką. W ciasteczka powtykać pozostałe m&m's.
Piec w temperaturze 180 stopni, przez około 10 minut. 

Odczekać chwilę przed zdjęciem z blachy (muszą stwardnieć) - studzić na kratce.







Smacznego !

2 komentarze:

  1. robiłam je kiedyś. pamiętam że pomyliłam się i zamiast sody dałam proszek do pieczenia i były strasznie duuużeee ale smaczne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze ich nie jadłam ale przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń