poniedziałek, 24 stycznia 2011

Drożdżowe rogaliki

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka w Przedszkolu Kacpra odbywało się przedstawienie... Jak to zwykle bywa w takim dniu nie może się obejść bez słodkiego poczęstunku, więc wspólnymi siłami mamy dzieciaczków szykują różne słodkości... aby nie dublować serników, babek czy przekładańców upiekłam rogaliki drożdżowe nadziewane konfiturą truskawkową, gorzką czekoladą, powidłami śliwkowymi i wiśniami - do wyboru do koloru :D... Wyszły pyszne, swą świeżością zachwycały następnego dnia po upieczeniu, Babcie i Dziadków - mam nadzieję zachwycały ;) . Rogaliki robiłam z tego przepisu, składniki podaję za autorką, jednak sama robiłam rogaliki z podwójnej porcji ciasta, wyszło około 50 sztuk.





Składniki na około 24 sztuki:

  • 250g mąki pszennej tortowej,
  • 1/2 kostki masła,
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka,
  • 12g suchych drożdży ( lub 25g świeżych),
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii. 
Do nadzienia dałam: powidła śliwkowe, konfiturę truskawkową, czekoladę gorzką, wiśnie.
Do posypania: cukier puder.

Rogaliki krok po kroku:
  1. Mąkę przesiać do miski, dodać miękkie masło i rozetrzeć palcami,
  2. do kubka z ciepłym (nie gorącym) mlekiem wsypać dużą szczyptę cukru, drożdże i odstawić przykryte ściereczką na 15 minut, by ruszyły,
  3. jajko ubić z cukrem pudrem, dodać do mieszanki z mąki i masła, wlać drożdże i ekstrakt z wanilii,
  4. wyrabiać około 10 minut, aż ciasto będzie gładkie i nie będzie się kleiło do ręki, przełożyć do miski, przykryć folią i odstawić na 2h do lodówki.
  5. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni, z ciasta uformować 3 kulki, każdą rozwałkować na 3 okrągłe placki podsypując lekko mąką, każdy placek podzielić na 8 trójkątów,
  6. na każdym z trójkątów, w jego szerszej części ułożyć po łyżeczce konfitury, powideł, 1 wiśnię, 1 kostkę czekolady,
  7. zwijać od szerszego końca do ostrego, formując rogaliki, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec na złoty kolor, około 20 minut 
Piec w temperaturze 200 stopni, około 20 minut.
(Uwagi: wszystko zależy od piekarnika i wielkości rogalików, ja piekłam około 15 minut w temperaturze 180 stopni).




2 komentarze: